Ensi viikon tentti (viimeinen ikinä!!) painaa ikävästi päälle, mutta hetken kuitenkin ulkoilutin tänään aamulla kameraa auringon houkuttelemana. Tosin aurinko meni aika visusti piiloon ulkoilun ajaksi (ja paistoi sitten houkuttelevasti koko päivän, kun oli pakko istua nenä kiinni kirjoissa..), mutta ei se mitään.
Ihania kyllä nämä keväiset ilmat. Lumet ovat sulaneet hurjalla vauhdilla ja lämpimät ilmat (vaikkei edes aurinkoiset) piristävät kummasti mieltä. Viikolla yritettiin jopa lähteä Rajamäelle jäljestämään, mutta homma tyssäsi siihen, että lumen alta houkuttelevasti paljastunut nurmi oli ihan homeessa (?). Mutta ehkä ensi viikolla jo - toivottavasti ainakin, sen verta kovasti kutittelee ajatus jäljestämisestä...
Hiekkaa, risuja ja roskia keväinen ilma tuokin sitten ihan hirveästi. Kun talvella koti pysyi siistinä vaivatta, nyt tuntuu, että pitää siivota jatkuvasti, eikä silti ole siistiä. Vielä ikävämpi ilmiö on kuitenkin märän turkin ja risujen aiheuttama yhdistelmä karvamoppien turkeissa. Turkkitalkoita saa pitää jatkuvasti. Pätkä myös tuntuu vihdoin aloittaneen kunnon karvanvaihto-operaation, sillä takkuja löytyy mitä kummallisimmista paikoista. Kuten esimerkiksi korvien kärjistä... Ja ennenkuin unohtuu, vaikkei asiaan mitenkään liitykkään, Pätkä jäi pari päivää sitten kiinni vessanpöntöstä litkimisestä. Ikinä ei ole kukaan koiristani edes yrittänyt juoda pöntöstä, joten aikanmoinen shokki tuo oli. Nyt pitää kotoa lähtiessä muistaa kuppien tyhjentämisen lisäksi tarkistaa, että vessanpönttöjen kannet ovat kiinni :D. Mutta niitä kuvia tältä päivältä.
Taralla oli omaa kivaa lumen alta löytyneen pehmopään kanssa:
Pätkä ja honkkelivaihe:
Pätkä ja vauhdinhurmaa:
Ja loppuun kokoseurantakuva - viime kuvaan verrattuna ei näytä olevaan yhtään muutosta, joten ehkäpä seuraavan kuvan aika onkin sitten vasta yksivuotissynttäreiden kunniaksi :).







Kommentit